dijous, 9 d’abril del 2009

Resum

Enquestes
Quan vols fer una enquesta per saber informació sobre alguna cosa, has de saber quina informació vols que et doni el que rebi l'enquesta. Has de tenir molt en compte el que estàs preguntant.
Exemple: Nombre de germans (no saps si t'has de comptar a tu o no) per això has d' explicar bé les preguntes, perquè la gent que les rebi entengui el que estàs preguntant.
Quan preguntes el gènere has de tenir en compte si vols posar un codi o no M (masculí) F (femení)....
Com fer una enquesta
Si l'ajuntament vol fer una enquesta per saber on ha de posar el transport públic, si ha de millorar algun servei que presta etc. Pot seguir aquests pasos:
1. Primer de tot pots posar el gènere, noi o noia. Que no tindrà cap problema a l'hora de contestar el que contesti l'enquesta.
2. Desprès pots posar la data de naixement, dia més i any, també pots posar un exemple per saber com ha de contestar(3/04/1996).
3. Tot seguit pots posar el nombre de germans, que perquè la gent que contesti pugui estar segur del que fa pots posar : Quants germans o germanastres tens, sense comptar-te a tu?
4. També pots posar el pes i l'alçada fent una pregunta que tothom pugui contestar correctament .
Exemple: Anota la teva alçada sense sabates en m.
5. Pots posar una pregunta on digui a quina població vius (Cardedeu, Canoves, Llinars, La Roca...)
6. I finalment quin és el transport habitual per anar a l'escola o per tornar(Bici, Cotxe, a peu, autobús..)
Escales
Quan fas un dibuix d'alguna cosa, per exemple un plano d'una casa, has de posar les mides per si un paleta la vol construïr. Per fer-ho pots utilitzar una escala.
Com fer una escala
Quan tens un dibuix, per exemple una taula, i vols fer l'escala has de saber quan fa a la realitat i quan fa en el dibuix.
Exemple: 1:50 vol dir que 1 cm del dibuix són 50cm a la realitat, si tens 2 en el teu dibuix a la realitat seran 100 cm perquè has multiplicat el 2 per 50 i l'has dividit entre 1. Amb aquesta escala també pots fer una escala gràfica: que en aquest ex. 1:50 seria la línia dividida per cm on a la primera ratlleta posaries 0, a la segona 50, a la tercera 100 i podries mirar quan fa un d'aquells cm a la realitat que seria el nombre de dalt.

1 comentari:

  1. Segueixes fent resums molt més descriptius del que fem a classe com exercicis que no pas de la matèria en si que s'explica. T'has de quedar més amb la idea general i no amb els exercicis concrets.

    ResponElimina